cz | eng

Nepodceňujte Motivační dopis

Podle čeho vybrat správného uchazeče? Podle CV? Bez větších kvalifikačních rozdílů. Osobní pohovor? S desítkami uchazečů se prostě nezvládne vedení malé společnosti sejít. S jednou desítkou ano. Kdo v ní bude? Zde rozhoduje motivační dopis. Personální agentura by je možná vyhodnotila jinak, možná lépe, ale vedení malé společnosti s 20letou zkušeností v PR je čte s profesionální deformací. Jak nabízí sebe, dokáže nabízet produkty klientů! Ví komu "produkt, či služby" nabízí? Dokáže promluvit jeho jazykem? Závěr: Nepodceňujte motivační dopisy. Nepište je "přes kopírák". Je to Vaše první kreativní zadání v PR.

Ačkoli se následující rady mohou zdát jako samozřejmé, dle našich zkušeností je ne vždy všichni v praxi uplatňují:

  • Pozorně si pracovní inzerát přečtěte
  • Motivační dopis napište inzerátu na míru
  • Nebojte se při psaní projevit kreativitu 
Co nás v motivačních dopisech v posledním výběrovém řízení příjemně překvapilo?
  • Projevy znalosti o aktuálním dění v agentuře
  • Využití konkrétního bodu, klíčového sdělení, ve kterém se zájemci s naší agenturou a nabízenou pozicí doslova potkali a "zajiskřilo to"
  • Pochvala výsledků agentury, v níž chtěli pracovat
A co až tak pozitivní nebylo?
  • Několik motivačních dopisů bez jakéhokoli nápadu a jiskry
  • Nevšimnout si, že agentura, do níž se hlásím, sídlí v Brně
  • S alergií na psy se hlásit do firmy, která se popisuje jako "dog friendly". 

Nicméně právě poslední bod je důkazem toho, že z na první pohled negativa můžete udělat pozitivní věc, ukázat svou bojovnost a zájem. Držíme vám palce.

Pavla Střechová

<< zpět na seznam